Thursday 12 February 2015

SEMINAR AKIDAH DI PAHANG DITANGGUHKAN -Kerta kerja yang ketiga-


Antara kertas kerja yang sangat menarik adalah  'AJARAN WAHABI DAN PERCANGGAHANNYA DENGAN AHLI SUNNAH WAL JAMAAH'. Oleh: Ustaz Ahmad Faidzurrahim Mohd Alwi. Tapi dukacitanya program ini ditangguhkaN. tetapi berjaya dilaksanakan kemudian, sila baca di sini: http://ustaz-faidzurrahim.blogspot.com/2015/04/anda-akan-bersama-ustaz-faidzurrahim-di.html    http://ustaz-faidzurrahim.blogspot.com/2015/04/anda-akan-bersama-ustaz-faidzurrahim-di.html



Maaf semua kerana Seminar akidah ini ditangguhkah atas faktor-faktor yang tak dapat dielakkan. Mungkin ini adalah cabaran dalam dakwah Akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah, apatah lagi dalam membongkar ajaran songsang Wahabi. Kertas kerja d iatas pun tidak dapat dibentangkan, tapi admin nak kongsi sedikit intipati kertas kerja tersebut, antaranya yang menarik adalah bukti kukuh bahawa Pengasas Golongan Wahabi iaitu Muhammad Ibn Abdul Wahab sebenarnya adalah seorang PENJENAYAH dan PEMBUNUH. Subhanallah sangat dahsyat golongan ini yang bertopeng dengan istilah Salafi.

Disediakan oleh: 
AHMAD FAIDZURRAHIM  
Email: faidzurrahim@gmail.com  

MUFTI MAZHAB HANBALI MENDEDAHKAN HAKIKAT PENGASAS WAHABI

Wahabi selalu mendakwa bahawa mereka bermazhab Hanbali apabila mereka dilebelkan dengan golongan tidak bermazhab. Tetapi Mufti Mazhab Hanbali sendiri hanya mengiktirafkan Sheikh Abdul Wahab sahaja sebagai salah seorang alim dalam mazhab Hanbali dan mendedahkan kesesatan Muhammad bin Abdul Wahab.
Mufti Hanbali di Mekah yang meninggal pada tahun 1295 H iaitu Muhamman bin Abdullah di dalam kitabnya yang berjudul al-Suhubu al-Wabilah Ala  Dhorouihi al-Hanabilah ketika menceritakan biodata ayah Muhammad Ibn Abdul Wahab, antara kenyataan beliau. antara kenyataan dalam kitab tersebut:

وسمى الشيخ سليمان رده على أخيه فصل الخطاب في الرد على محمّد بن عبد الوهابوسلّمه الله من شرّه ومكره مع تلك الصولة الهائلة التي أرعبت الأباعد. ، فإنه كان إذا باينه أحد ورد عليه ولم يقدر على قتله مجاهرة يرسل إليه من يغتاله في فراشه أو في السوق ليلا لقوله بتكفير من خالفه واستحلاله قتله،

Maknanya:
Sheikh Sulaiman menjudulkan penulisannya yang menyangkal  saudaranya itu dengan judul Faslu al-khitob Fi al-Raddi ala Muhammad ibn Abdul Wahab.  Allah menyelamatkan beliau dari kejahatan dan tipu daya Muhammad bin Abdul Wahab yang disertai dengan serangan yang sangat dahsyat. Apabila ada seseorang  yang berselisihan pendapat dengannya (Muhammad)  dan beliau (Muhammad) tidak mampu berhujjah serta tidak mampu membunuh orang tersebut secara jelas, maka dia akan mengutus seseorang untuk membunuh orang yang berselisihan pendapat tersebut sama ada dibunuh di atas katil orang tersebut atau di pasar pada waktu malam. Ini semua kerana sesiapa yang berselisihan dengan beliau maka dihukum kafir dan dihalalkan darahnya. 

Disebut lagi dalam kitab tersebut:

Dikhabarkan bahawa terdapat di salah satu kampung seorang lelaki gila yang kebiasaanya  akan memukul sesiapa yang berdiri di hadapannya walaupun dengan senjata, lalu Muhammad memerintah agar diberi pedang pada lelaki gila tersebut supaya lelaki gila itu boleh memukul saudaranya Sheikh Sulaiman yang berada di masjid seorang diri, lalu dimasukkan lelaki tersebut ke dalam masjid, apabila sheikh Sulaiman melihat orang gila tersebut maka tiba-tiba orang gila tersebut menjadi takut dan terus membuang pedang dari tangannya seraya berkata: “Ya Sulaiman janganlah engkau takut sesungguhnya engkau adalah dari kalangan orang yang selamat”. Lelaki gila tersebut  mengulangi kata-katanya. Sesungguhnya tidak ragu lagi kejadian ini berlaku adalah satu karamat . -Tamat-                                                                                            
Maka jelas di sini bahawa Wajib mendedahkan hakikat Wahabi, dan penjelasan seperti ini bukanlah satu perbuatan melampau dan suka kafir mengkafirkan. Hanya orang jahil sahaja yang menganggap sedemikian. Semoga Allah melindungi Umat Islam.

Disediakan oleh: 
AHMAD FAIDZURRAHIM  
Email: faidzurrahim@gmail.com  

2 comments:

  1. Persis ISIS...membunuh mereka yang tidak bersefahaman dan sependapat mereka..

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete